lauantai 21. marraskuuta 2009

sairaalaelämää

Olen ollut nyt maanantaista asti sairaalassa. Voisin hyppiä ilosta. --*

Maanantaina aamulla ylävatsani kipeytyi ja oireet olivat tutut. Toivoin silti että ehkä kuvittelen kivun (o.O) ja se menee ohi. Kipu ei kuitenkaan mennyt ohi (mitenkäs muutenkaan), joten hurautin Leviltä taksilla Kittilän arvauskeskukseen. Siellä sitten ilmeni parin tunnin odottelun jälkeen, että kyllä, haima-arvoni olivat nousussa. Eli haimatulehdushan se siellä. --** Sieltä sitten LKS:sään josta toisella ambulanssilla lähetettiin Ouluun. Oyssiin saavuin sitten mukana käsilaukku jossa lompakko, kännykkä, kalenteri, vesipullo, pari kynää, meikki/lääke -pussi, purkkaa, sininen marimekon huivi ja musta paita. Että melkein kaikki tarpeellinen oli todellakin mukana, puuttui vain mukavat yövaatteet, alusvaatteet, LÄPPÄRI ja kasvojen pesuaineet ja rasvat. Onneksi vanhemmat asuvat oulussa ja sieltä sain hiusharjaa(tänään), kunnon shamppoota(eilen), näytteitä kasvorasvoista ja kasvojen pesuaineista, läppärin(tänään) etc...

Lääkärit oyssiissa ovat sitten nyt soutaneet ja huovanneet lääkityksen kanssa, koska ensi torstaina lähden Kuopion Yliopistolliseen sairaalaan osastokäynnille(siitä lisää myöhemmin ;) ), eikä kukaan halunnut sekoittaa lääkitystä. Haimatulehdus siis johtuu varmastikkin lääkityksestä, koska olen aikaisemminkin saanut lääkkeistä haimatulehduksia. Aluksi ensimmäinen lääkäri jopa epäili, että ehkä näin ei ole ja lähetti keuhkokuviin ja ultraäänitutkimuksiin. Kummatkin olivat tietenkin puhtaita, paitsi että oikeassa musasarjassa on pieni 5 cm halkaisijan kysta. Mutta se ei ole mitenkään vaarallinen, ne puhkeavat yleensä aikanaan. Lopulta ne päätyivät pitäään saman lääkityksen, mutta silti lisäämään iltaan ja aamuun trivatrilin(mitä vittua??? o.O) ja antamaan ohjat omalle neurologilleni ja KYSsin lääkäreille.

Nyt sitten olen täällä ollut laskemassa haima-arvojani ja nostamassa suola-arvojani. Haima-arvot ovat kyllä tiputuksen myötä kiltisti laskeneet normaaleiksi, mutta suola-arvot ovat vähän kapinoineen ja pysyneet 125 tai alle (suola-arvojen viitearvohan on 137-144 kaikilla) ja mulla on kuulemma vähän liian alhanen. Suola-arvot on liian alhaalla, koska abydan mulla sekoittaa vähän niitä. HUOM! Vaikka abydan mulla vaikuttaa niin, se ei tarkota, että se muille vaikuttaa samalla tavalla. Mää oon vähän musta lammas lääkitysten suhteen. :) Kuten edellisin neurologi sanoi: Sää vaan olet vähän herkkä eri lääkkeille. Muista se! Enköhän mä muista. :) Mut kyllä se tästä. ^^

Vähän on ollut pahoinvointia sen jälkeen kun ylävatsakivut loppuivat enkä ole pystynyt syömään kunnolla (se ei kuitenkaan tarkoita, että paino olisi ehtinyt tippua kymmeniä kiloja, harmi) nyt kuitenkin alan voimaan paremmin ja edellinen lääkäri antoi poistumisluvan huomiseksi. :D Vähän liian myöhään kuitenkin. Jää PMMP:n keikka Levillä näkemättä ja tietenkin unohtamatta tänään ollutta Liekkien kokousta. Ketähän valittiin Liekkeihin? Minä olin erovuorossa. Sormet ristissä.. Toivottavasti saan jatkaa.

--salla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti