maanantai 25. marraskuuta 2013

Stressi


Viimeiset kaksi viikkoa ovat olleen aika rankkoja. Hu hu.. Varsinkin toissaviikolla tuli juostua paikasta toiseen. Kaikenlisäksi nukkuminen jäi vähälle, koska illalla ajatuksia en saanut käännettyä pois opinnäytetyöstä vaan ajatukset pyörivät sen ympärillä. Tämä ei siis todellakaan helpottanut nukahtamista. Lopulta asiat menivät vanhaa tuttua polkua pitkin siihen pisteeseen, että kello on yksi yöllä, enkä minä saa unta ja juuri kun olen vihdoin nukahtamassa, oikea jalkani alkaa nykimään. Voi sitä turhautumisen määrää! Silloin ei ole muuta mahdollisuutta, kuin käyttää stesolidia tai valvoa koko yö (ainakin melkein). Ja koska kuitenkin haluaa nukkua edes jonkin verran, ennen seuraavan päivän töitä niin stesolid on se vaihtoehto. Valitettavasti stesolidin käyttö ei ole aivan ilmaista. Seuraavana päivänä on kauhean väsynyt olo, vaikka olisikin nukkunut. Myös kaikki urheilu on vaikeaa, koska hengästyy paaaaljon helpommin. Myös mieliala saattaa laskea yllättävänkin alas. Nämä oireet tulevat ainakin minulle. Jokaisellehan se vaikuttaa yksilöllisesti. Noh.. Edellisen kahden viikon aikana minun on täytynyt käyttää stesolidia 8 yönä. Varsinkin toissaviikolla jouduin käyttämään stesolidia neljänä yönä peräkkäin. Meinasi tulla itku viimeisenä yönä, että eikö tämä koskaan lopu. NOh.. Onneksi loppui. :) Luulen tietäväni syynkin tähän nykinä-aaltoon. Stressi.

Olen viime viikkoina stressannut aivan hirmu paljon oman opinnäytetyöni takia. Se työntyy jopa uniini, siis jos onnistun nukahtamaan. ;D Opinnäytetyön työstäminen on rankkaa, varsinkin jos oma motivaatio hyvän/kiitettävän opinnäytetyön tekemiseen on kova. Minulla on ihan henkilökohtaiset syyt, miksi lähdin juuri tällaista opinnäytetyötä tekemään. Joten pelkään etten saa tehtyä opparista tarpeeksi hyvää, ja se ei olekaan niin hyödyllinen kuin toivon sen olevan. Ehkä pitää jo valmistautua pettymykseen siltä varalta että oppariani ei käytetäkkään paljon? Pessimisti ei pety ;D

Mutta huomaa selvästi, että stressi vaikuttaa kohtaustilanteeseeni aika paljon. Pitäisiköhän alkaa meditoimaan? Sen olen oppinut että ennen nukkumaan menoa ei kannata roikkua netissä taikka katsoa mitään sarjoja! :)

--salla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti