lauantai 9. heinäkuuta 2011

Kirjoituksia saunasta

Täällä ainakin on ihan yhtä kuuma ku saunassa! Vaan vihta ja kiuas puuttuu! :) Ois kuitrenki vielä mukavampaa, jos ois vapaalla ni pystyis nauttimaan lämmöstä. Jos ees tietäis tästä läheltä jonku uimarannan. Oon löytäny jo mukavia pyöräilyreittejä, mut uimaranta puuttuu vielä. Töissä ei kuitenkaan oo mukava painaa pitkissä mustissa housuissa ja pitkähihasessa tässä helteessä. :/ Kaiken tän helteen lisäksi oli kolmet häät putkeen töissä. Hieman olin kateellinen, täytyy myöntää. En niille häille vaan sille et niillä on joku siinä vieressä, jonka kanssa jakaa arki. *huoh* Mutta joo, en jatka valitusta enempää. :)

Oon miettiny tässä taas kertaalleen vuorokausirytmiä ja sitä kuinka tärkeetä nukkuminen ja uni on. Valvominen ei ainakaan mulle tee mitenkään hyvää, kuten tässä viimeksi mainitsin. Valvomisen jälkeen sain mukavan kohtauksen seuraavana päivänä. :/ Tätä on tapahtunu aikaisemminkin. Itse olin kova valvomaan varsinkin yläasteen aikana ja lukion alussa. Tietenkään tää ei ollu hyväksi ja nykinöitä tuli öisin useita kertoja viikossa. Oli vaikee tajuta, ku äiti toitotti sitä unen tärkeyttä ja yritti pakottaa nukkumaan. Tietenkään äiti ei onnistunu, vaan minä hiivin hetken päästä, kun kaikki nukkuivat, koneelle tai avasin kirjan ja jatkoin lukemista. Vasta kun itse tajusin lukion aikana, että oikeesti, ei tässä ole mitään järkeä, kyllä mun täytyy nukkua, aloin menemään oikeaan aikaan nukkumaan ja hoitamaan omaa terveyttäni. Ei sitä toisten järkipuhe auta, jos itse ei sitä sisäistä ja tajua. Nyt, monen vuoden yrityksen jälkeen, äiti on saanut mut jopa syömään aloe veraa! Kyllä seki on terveydelle hyväksi.

Mut täytyy kyllä sanoa, et vaikka sitä sillon tajusin, et kyllä mun täytyy nukkua, on sitä edelleen vaikea välillä mennä ajoissa nukkumaan. Jos sitä ei mee ajoissa nukkumaan sit se kostautuu seuraavana päivänä. Sit väsyttää ja on vaikea keskittyä. Mut kyll äsitä silloin tällöin voi valvoo, varsinki jos seuraavana päivänä voi nukkua. :D Täytyy kuitenki ainaki mun vielä jatkaa tuota nukkumaan menon harjottelua. Oon asettanu telkkarinki menemään 22.30 kiinni. Joskus se kuitenki kuin itsestään avautuu vielä senki jälkeen.. *syyllinen*

--salla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti