perjantai 27. marraskuuta 2009

Kyssin reissu

Nyt sitten on tullun käyty Kuopion yliopistollisen sairaalan neuron polilla. Tapasin lääkäri Leena Jutilan ja hän oli kyllä tosi mukava. Käytiin läpi mun edellisiä lääkityksiä ja epihistoriaa muutenkin. Oli tosi helpottavaa, kun Jutila sitten lopuksi totes, että mun oikean jalan "nykinät" on pieniä epilepsia kohtauksia. Oon ollu niin epätietoinen niistä niin pitkään, että oon jopa ajatellu, et kuvittelen ne. Oulun puolen lääkäritkään ku ei oo niitä niin tiedostanu.

Sitten suunniteltiin jatkoa ja et millon pääsen sinne viikon kestävään videotelemetriaan*. Pääsen sinne varmaan ens tammikuussa, et aika pian. :) Sinne on yleensä tosi pitkät jonot, mut nyt sinne on valmistunu toinen huone. Pääsin myös käymään tutustumassa videotelemetria osastoon ja näin hoitajia ja itse paikan. Kaikki olivat tosi mukavia ja hoitaja kertoi mitä kannattaa tuoda mukana ja mitä ei ja miten kaikki sitten toimii. Lääkitys jatkuu samana videotelemetriaan asti.

Tässä muuten pari kuvaa Kuopiosta. Käytiin äidin kanssa kauppahallissa ja ostettiin kalakukkoa ym.. Matka Kuopioon oli hirveä, koska lähdettiin loppujen lopuksi vasta torstaina (heräsin 03.50) ja sää oli kaamea. Räntää ja lunta tuli suurinpiirtein vaakasuorassa yhdessä vaiheessa ja silloin pystyi ajamaan vain 50 km/h. Onneksi sää parantui kun käännyttiin etelään päin.




*Videotelemetria: videotelemetria on tutkimus, jossa rekisteröidään aivojen sähkötoimintaa. Aivojen toiminna rekisteröinnin lisäksi potilasta kuvataan koko tutkimuksen ajan, että kohtaus saataisiin kuvattua nauhalle. Päähän kiinnitetään useita elektrodeja ja yläruumiiseen pari. Videotelemetria kestää yhdestä päivästä viikkoon riippuen henkilöstä. Potilasta tarkkailemassa on kokoajan hoitaja, kylläkin seinän takana. Vain vessassa ei ole kameraa. (Ei siis mikään virallinen, vain mitä minkä minä tiedän videotelemetriasta, korjatkaa jos olen väärässä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti